Zdanění příspěvkových organizací je poměrně specifické, s řadou speciálních úprav a výjimek. K nejčastějším dotazům z řad příspěvkových organizací patří zejména správné vymezení zdanitelných příjmů, neboť jsou zdaňovány pouze některé druhy příjmů plynoucí hlavně z doplňkové či jiné činnosti těchto organizací. Proto jsme připravili on-line publikaci s vysvětlením komplikované problematiky DANĚ Z PŘÍJMŮ. On-line publikace přináší nejen podrobné a srozumitelné komentáře k oblasti daně z příjmů, ale také řadu praktických příkladů a upozornění nejenom na běžné a základní problémy, ale i na ty složitější, které nejsou v praxi tak časté. Velká část on-line publikace je věnována také DANI Z PŘIDANÉ HODNOTY. Právní úprava DPH není často ve vztahu k neziskovým subjektům zrovna srozumitelně formulována, a tak organizace narážejí na celou řadu výkladových nejasností. On-line publikace řeší:
Získáte:
Autoři: Ing. Zdeněk Morávek, Ing. Lydie Musilová a kolektiv autorů On-line publikaci si můžete objednat:
Objednávka: |
Účtování kauce na zapůjčení kompenzační pomůcky
26.4.2024,
, Zdroj: Verlag Dashöfer... Jsme PO zřizovaná městem. Otevíráme půjčovnu kompenzačních pomůcek.
Klient zaplatí kauci, ale v okamžiku platby nevíme, na jak dlouho bude pomůcka zapůjčena. Jak zaúčtovat tuto kauci? Poté pak bude klient za pomůcku platit měsíčně např. 150 Kč, účtujeme 315/602 a platba 241/315. Je to takto správně? ...
Příplatky za práci o víkendu
23.4.2024,
, Zdroj: Verlag Dashöfer... Jsme příspěvková organizace zřízená obcí. Zaměstnancům proplácíme při práci v sobotu a neděli příplatek 25 % PHM. Můžeme i u dohod o provedení práce proplácet 25 % nebo jen 10 % za práci v sobotu a neděli? Lze to ošetřit ve smlouvě (DPP), že bude proplaceno 25 %? 
 JUDr. Věra Bognárová Odměňování zaměstnanců ...
Nákup drobného majetku z FKSP
19.4.2024,
, Zdroj: Verlag Dashöfer... Máme v evidenci účetnictví mateřskou školu, příspěvkovou organizaci, která koupila svým zaměstnancům ze zdrojů FKSP kávovar a konvice. Jedná se o částky na jeden ks vyšší jak 3 000 Kč. Je nutné účtovat o zařazení tohoto drobného majetku do evidence zápisem 028/088, když samotný nákup se zaúčtoval jako ...
Vnitřní řád školní družiny
13.5.2024, On-line, Mgr. Marika KropíkováNa tomto webináři Vám představíme, jak může dobře promyšlený vnitřní řád sloužit jako pevný základ pro ochranu všech účastníků vzdělávacího procesu. Budeme se věnovat nejen platným legislativním normám, které formují rámec pro tvorbu takového řádu, ale také Vám ukážeme, jak si ujasnit cíle vnitřního řádu Vaší družiny, aby byla pravidla jasná a srozumitelná pro všechny. Probereme, jak nastavit pravidla vzájemného styku, která podpoří pozitivní klima a spolupráci. Získáte potřebné poznatky pro vytvoření vnitřního řádu, který bude nejen legislativně přesný, ale také funkční, hodnotitelný, vymahatelný a snadno kontrolovatelný.
Změny financování škol
13.5.2024, On-line, Ing. Petra SchwarzováV roce 2024 stát přikročí k razantním změnám v oblasti financování přímých nákladů ve školství. Na webináři získáte informace o správném výpočtu PHmax, o všech aktuálních změnách financování škol a případných řešeních dopadu úsporných opatření na oblast financování. Také probereme případné změny (škrty) v oblasti financování nepedagogických pracovníků.
Pasti a nešvary pedagogických rad
14.5.2024, On-line, Mgr. Lenka PoláškováJedná o organizovanou komunikaci se členy pracovního týmu. Pro efektivní poradu potřebujete splnit základní podmínky a postupy. Seznamte se a inspirujte se. Efektivní nástroje interní komunikace, spolupráce a efektivní řízení pedagogického týmu.
Nakládání s odpady ve městech a obcích
15.5.2024, On-line, Ing. Petr ŠulcNa obsahu online semináře pracujeme.
Digitální komunikace s veřejnou správou
15.5.2024, Praha, MVDr. Milan VodičkaZajímá vás, jaká je aktuální situace ohledně přechodu na digitální písemnosti? Chcete vědět, jak komunikovat především s orgány veřejné moci, ale i soukromoprávně? Nenechte si ujít náš seminář, na kterém se seznámíte se všemi novinkami, zjistíte, kdy a jakým způsobem lze postupovat elektronicky, jak zajistit průkaznou identifikaci účastníků. Probereme také požadavky na elektronické písemnosti a doklady, jejich vystavování, zpracování a ukládání, zmíněny budou i aktuální otázky zachování věrnosti, spolehlivosti a průkaznosti digitálních písemností, ale také rizika vyplývající z používání informačních technologií.